FANDOM

Ren Tao
Ren Tao
Informacje
Japońskie imię 道蓮
Zromanizowane imię Dào Lián
Angielskie imię Len Tao
Pierwsze pojawienie Rozdział 5 (manga)

Epizod 3 (anime)

Przynależność Rodzina Tao

Drużyna "Ren"
Pięciu Wojowników Żywiołów

Zajęcie Szaman
Głos Romi Paku (japoński)

Andrew Rannells (angielski)
Ireneusz Załóg (polski)

Furyoku 350 (początek)

100.001 (finał)

Duch stróż Bason

Kakutoh

Ren Tao (道蓮, Dào Lián) to jedna z głównych postaci w Shaman King. Szaman z rodu Tao. Jest znany także jako Len Tao a angielskim anime i angielskich grach, co jest czasem zdrabniane do "Lenny". Jest 43 dziedzicem rodziny Tao.

WyglądEdytuj

Ren jest niższy niż Yoh oraz większość jego przyjaciół, ale szpiczaste włosy sprawiają, że nie wydaje się być aż tak niski. Ten róg na jego głowie jest elementem fryzury o nazwie "tongari". Jest raczej szczupły, a kolor jego włosów jest ciemno-fioletowy. Kolor jego oczu w anime zawsze był złoty czy żółty. Z kolei na pokolorowanych stronach mangi, miał różne oczy, czasem złote, czasem brązowe, a czasem nawet kolor jego oczu był bardzo podobny do koloru jego włosów.

Na co dzień Ren nosi swój szkolny uniform składający się z czarnych spodenek, białej koszuli na guziki, żółtej rozpiętej marynarki, czarnego krawatu oraz pary brązowych butów. Kiedy pojechał do Ameryki, jego mama dała mu nową marynarkę (bardzo podobną), gdyż ta stara się zużyła. Podczas podróżowania po tym kraju, nosił czarny płaszcz, żółty szalik, długie spodnie i brązowe skórzane buty.

OsobowośćEdytuj

Ren to wygadany, inteligentny, przenikliwy, choć dość tajemniczy rywal Yoh pochodzący z Chin. Ojciec (w niejapońskich wersjach tą samą postać nazywa się wujem) od dzieciństwa wpajał mu, iż złość i nienawiść dodaje siły, zaś zasada „niszcz albo zostaniesz zniszczony” jest podstawą egzystowania w dzisiejszym świecie. W rezultacie Ren stał się wyjątkowo brutalny i okrutny jak na swój wiek.

Po przejściu na stronę "dobra" Ren nie jest już tak brutalny i bezwzględny jak wcześniej, ale jego charakter nie uległ żadnej drastycznej zmianie. Wiadomo jednak, że żałuje swoich czynów z przeszłości i stara się o tamtym okresie swojego życia zapomnieć, a każde wspomniane słowo o min. Chromie,czy swoim ojcu, wywołuje u niego poczucie winy. Czasami zachowuje się arogancko, jest pewny siebie ,więc bardzo źle znosi ,gdy ktoś w niego wątpi.

Ren, pierwotnie nie uznaje przyjaźni z duchem-stróżem, dlatego całkowicie nie rozumie w jaki sposób w czasie walki Yoh jest w stanie osiągnąć porównywalny poziom do jego, choć Amidamaru nie jest mu tak podporządkowany, jak jego własny duch-stróż jemu.

Umiejętności i moceEdytuj

DuchyEdytuj

  • Bason - wojownik z czasów Kubilaj-chana. Zawsze służył w rodzinie Tao, nawet po smierci. Jest niezwykle silnym duchem, zdolnym do wywołania ogromnych zniszczeń, a jego umiejętności są na dosyć wysokim poziomie. Odnosi się do Rena "Bocchama", co w tłumaczeniu znaczy "młody mistrzu". Jest uległy, ale również lojalny wobec swojego pana i rzadko przekracza swoje granice, chyba, że Ren jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie.

HistoriaEdytuj

W eliminacjach do turnieju szamanów zamordował swojego egzaminatora, Chroma. Jednakże do Japonii przybywa wcześniej, aby wyeliminować swoich dalszych przeciwników, w tym Yoh, przed rozpoczęciem turnieju. Pierwsze spotkanie z Renem nie kończy się dla Yoh zbyt pomyślnie – ląduje w szpitalu. Przy drugim spotkaniu, Yoh poznaje tajemnicę doskonałej jedności (ang. perfect unity) i udaje mu się pokonać Rena mimo, iż ten posiada znacznie większe zasoby furyoku i technicznie jest lepiej przygotowany do walki. Jun domyśla się, iż powodem niepowodzenia Lena jest jego światopogląd.

Po ostatniej walce eliminacyjnej (notabene zakończonej remisem) Yoh zaprasza Rena na świętowanie pomyślnego zakończenia eliminacji. Światopogląd Rena zaczyna się walić – postanawia on rozprawić się z mroczną przeszłością trawiącą go od wewnątrz, a mianowicie udowodnić ojcu, iż ten mylił się co do ludzi. Sam Yuan (czyli En) nie chce nic słyszeć o „głupotach nakładzionych mu przez tych jego niby przyjaciół” i więzi rodzeństwo w lochach. Yoh wraz z przyjaciółmi przybywa na pomoc rodzeństwu pomagając Renowi porzucić swoją przeszłość, a jego ojcu zrozumieć na czym polega siła przyjaźni. Sam o sobie Ren mówi, iż „ma serce z kamienia, a w żyłach ma lód”, faktycznie, swoim zachowaniem czasem potwierdza te słowa, chociaż jak zajdzie potrzeba zapomni o sobie i narażając życie, wspomoże przyjaciół.

W mandze Ren ożenił się z Jeanne, a nawet miał z nią syna. Nazwali go Men, a jego imię powstało - podobnie jak w przypadku Hany Asakury - poprzez połączenie imion rodziców. Pierwszy zapis kanji ME ((メ)pochodzi od Maiden {Jeanne), zaś końcówka EN ((ン)) to ostatni zapis kanji w imieniu Ren

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Ren w chińskim oznacza "życzliwy", "twardy" i "ostrze noża", z których wszystkie odzwierciedlają się w jego charakterze. Jego rzeczywiste chińskie imię, Lián,oznacza "lotos".
  • Ren ma obsesję na punkcie mleka i liczby numer 3.
  • W serii występuje żartobliwy motyw dotyczący Rena, jego czub na włosach wydłuża się pod wpływem emocji (kiedy się denerwuje itd).
  • W oficjalnej książce z postaciami z anime Shaman King w części wywiadu przyznaje się, że chciałby mieć dziewczynę, która byłaby od niego niższa i nie byłaby za bardzo denerwująca.

Dane Edytuj

  • wiek: 14 lat
  • urodzony: 1 stycznia 1986 roku
  • znak zodiaku: Koziorożec
  • grupa krwi: AB

Więcej z Fandomu

Losowa wiki